ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
Bilim Uygulamalar─▒ Dersi Kapsam─▒nda Ger├žekle┼čtirilen Etkinli─čin Bilimsel S├╝re├ž Becerileri ve Ya┼čam Becerileri Ba─člam─▒nda ─░ncelenmesi | ├ľzt├╝rk | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

Bilim Uygulamalar─▒ Dersi Kapsam─▒nda Ger├žekle┼čtirilen Etkinli─čin Bilimsel S├╝re├ž Becerileri ve Ya┼čam Becerileri Ba─člam─▒nda ─░ncelenmesi

Zeynep ├ľzt├╝rk, Ersin Karademir

├ľz


Bilim Uygulamalar─▒ dersinden, ├Â─črencilerin g├╝nl├╝k hayat ile bilim aras─▒nda ili┼čki kurmas─▒ beklenmektedir. Bu sebeple ├Â─čretmenler derslerinde, ├Â─črencilerin bilgiye kendilerinin ula┼čmalar─▒n─▒ sa─člayacak etkinliklere yer vermelidirler. Ara┼čt─▒rman─▒n amac─▒, be┼činci s─▒n─▒f Bilim Uygulamalar─▒ dersi kapsam─▒nda haz─▒rlanan etkinli─čin; bilimsel s├╝re├ž becerileri ve ya┼čam becerileri ba─člam─▒nda incelenmesidir. Bu ama├ž do─črultusunda durum ├žal─▒┼čmas─▒ deseni benimsenmi┼čtir. Ara┼čt─▒rman─▒n uygulamas─▒, AnkaraÔÇÖn─▒n Etimesgut il├žesindeki bir devlet okulunda bulunan 35 ├Â─črenciyle ger├žekle┼čtirilmi┼čtir. Veriler; ara┼čt─▒rmac─▒lar─▒n notlar─▒, ├Â─črenci g├╝nl├╝kleri, ├Â─čretmen kontrol listesi, video kay─▒tlar─▒ vb. olmak ├╝zere bir├žok veri toplama arac─▒yla toplanm─▒┼č ve ara┼čt─▒rman─▒n amac─▒na g├Âre kapsaml─▒ bir i├žerik analizine tabi tutulmu┼čtur. Ara┼čt─▒rmada ├Ârnek olarak haz─▒rlanan etkinli─čin, gerek bilimsel s├╝re├ž becerilerinden gerekse ya┼čam becerilerinden bir├žok beceriyi birden kapsad─▒─č─▒ bulgusuna ula┼č─▒lm─▒┼čt─▒r.


Tam Metin:

PDF (64-73)

Referanslar


Bozdo─čan, B. (2014). Bilim uygulamalar─▒ dersi ile ilgili ├Â─črenci ve ├Â─čretmen g├Âr├╝┼člerinin farkl─▒ de─či┼čkenler

a├ž─▒s─▒ndan incelenmesi. Yay─▒nlanmam─▒┼č Y├╝ksek Lisans Tezi. Giresun: Giresun ├ťniversitesi.

B├╝y├╝k├Âzt├╝rk, ┼×., K─▒l─▒├ž ├çakmak, E., Akg├╝n, ├ľ.E., Karadeniz, ┼×. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel ara┼čt─▒rma

y├Ântemleri (17. Bask─▒). Ankara: Pegem Yay─▒nlar─▒

Eke, C. (2013). Se├žmeli "bilim uygulamalar─▒" dersinin fen bilimlerinin ├Â─čretimi a├ž─▒s─▒ndan ├Ânemi. E─čitim ve

├ľ─čretim Ara┼čt─▒rmalar─▒ Dergisi, 4(2), 182-188.

Karademir, E., Sar─▒kahya, E. ve Altunsoy, K. (2017). Fen bilimleri ├Â─čretmenlerinin beceri kavram─▒na

y├Ânelik alg─▒lar─▒: Bir olgubilim ├žal─▒┼čmas─▒. Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi Sosyal Bilimler

Dergisi, 18(1), 53-71.

Kele┼č, P. U. ve ├ľner, A. (2016). Se├žmeli bilim uygulamalar─▒ dersinin 7. s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin bilimsel s├╝re├ž

becerilerine etkisi. 2. A─čr─▒ Sosyal Bilimler Kongresi'nde sunulan s├Âzl├╝ bildiri, A─čr─▒.

Keskin, H., Tezel, ├ľ. ve Acat, M. B. (2016). Ortaokul ├Â─črencilerinin fen bilimleri dersine ili┼čkin bilimsel i├žerik

bilgi seviyeleri. Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi

(EST├ťDAM) E─čitim Dergisi, 1(1), 19-38.

M.E.B. (2013). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu bilim uygulamalar─▒ dersi ├Â─čretim program─▒. Ankara.

├ľzel E─čitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel M├╝d├╝rl├╝─č├╝ (2014). Ya┼čam becerileri etkinlik kitab─▒. ├ľzel E─čitim

ve Rehberlik Hizmetleri Genel M├╝d├╝rl├╝─č├╝.

├ľztuna-Kaplan, A. (2013). Durum ├žal─▒┼čmas─▒. S. Ba┼čt├╝rk (Ed.). Bilimsel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri i├žinde (197-

. Ankara: Vize Yay─▒nc─▒l─▒k.

Y─▒ld─▒r─▒m, A. ve ┼×im┼ček, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri. Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k.

Y─▒ld─▒r─▒m, A. ve ┼×im┼ček, H. (2008). Sosyal bilimlerde ara┼čt─▒rma y├Ântemleri. Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k.


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.