ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
Be┼činci S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒n─▒n Laboratuvar G├╝venli─či, Kazan─▒mlar ve Bilimsel S├╝re├ž Becerileri A├ž─▒s─▒ndan ─░ncelenmesi | Aydo─čdu | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

Be┼činci S─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒n─▒n Laboratuvar G├╝venli─či, Kazan─▒mlar ve Bilimsel S├╝re├ž Becerileri A├ž─▒s─▒ndan ─░ncelenmesi

Cemil Aydo─čdu, Buse Ce─čer

├ľz


┬áBu ├žal─▒┼čman─▒n amac─▒, ortaokul 5. s─▒n─▒flarda okutulmak ├╝zere haz─▒rlanm─▒┼č ve 2015-2016 e─čitim-├Â─čretim y─▒l─▒nda kullan─▒lmakta olan 5. s─▒n─▒f Fen Bilimleri Ders Kitab─▒ÔÇÖnda yer alan etkinliklerin her birinin; laboratuvar g├╝venlik ├Ânlemleri, laboratuvar kullan─▒m teknikleri ve 2013 fen bilimleri program─▒nda yer alan kazan─▒mlar ve bilimsel s├╝re├ž becerileri a├ž─▒s─▒ndan incelenmesidir. Bu ba─člamda dok├╝man analizi y├Ântemi kullan─▒larak 5. s─▒n─▒f Fen Bilimleri Kitab─▒ÔÇÖndaki etkinliklerin incelemesi yap─▒lm─▒┼čt─▒r. Elde edilen bulgular, ele┼čtirel bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ kullan─▒larak laboratuvar g├╝venlik ├Ânlemleri, laboratuvar kullan─▒m teknikleri ve 2013 fen bilimleri program─▒nda yer alan kazan─▒mlar ve bilimsel s├╝re├ž becerileri a├ž─▒s─▒ndan de─čerlendirilmi┼čtir ve ├ž├Âz├╝m ├Ânerileri ile birlikte sonu├žlar k─▒sm─▒nda sunulmu┼čtur.


Tam Metin:

PDF (12-34)

Referanslar


Akpulluk├žu, S. ve ├çava┼č, B. (2012). Fen ve teknoloji e─čitiminde laboratuvar g├╝venli─či ├╝zerine bir ara┼čt─▒rma.

X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E─čitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Ni─čde.

Aky─▒ld─▒z, T., Aydo─čdu, C. ve ├ľzdemir ┼×im┼ček, P. (2012). Fen ve teknoloji ├Â─čretim program─▒n─▒n laboratuvar

kullanma becerisi kazand─▒rma yeterlili─či hakk─▒nda ├Â─čretmen g├Âr├╝┼čleri. X.Ulusal Fen Bilimleri ve

Matematik E─čitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Ni─čde.

Aybek, B., ├çetin, A. ve Ba┼čar─▒r, F. (2014). Fen ve teknoloji ders kitab─▒n─▒n ele┼čtirel d├╝┼č├╝nme standartlar─▒

do─črultusunda analiz edilmesi. E─čitim ve ├ľ─čretim Ara┼čt─▒rmalar─▒ Dergisi, 3(1), 313-325.

Aydo─čdu, B. ve Ergin, ├ľ. (2008). Fen ve teknoloji dersinde kullan─▒lan farkl─▒ deney tekniklerinin ├Â─črencilerin

bilimsel s├╝re├ž becerilerine etkileri. Ege E─čitim Dergisi, 2, 15-36.

Aydo─čdu, C. ve ┼×─▒rahane, ─░. (2012). Fen ve teknoloji ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n laboratuvarda ya┼čanan kazalar─▒n

nedenlerine y├Ânelik g├Âr├╝┼čleri. X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E─čitimi Kongresi, 27-30 Haziran

, Ni─čde.

Aydo─čdu, C. ve Candan, S. (2012). Fen ve teknoloji dersine ait baz─▒ etkinliklerin laboratuvar kullan─▒m

tekni─či a├ž─▒s─▒ndan incelenmesi. Journal of Contemporary Education Academic, 1(4), 32-43.

Aydo─čdu, C. ve ┼×ener, F. (2016). Fen e─čitiminde laboratuvar kullan─▒m tekni─činin ve g├╝venli─či ├Ânemi ve CLP

t├╝z├╝─č├╝n├╝n getirileri ├╝zerine bir ara┼čt─▒rma. Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒

Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi (EST├ťDAM) E─čitim Dergisi, 1(1), 39-54.

Aydo─čdu, C. ve Yard─▒mc─▒ E. (2013). ─░lk├Â─čretim fen laboratuvarlar─▒nda meydana gelen kazalar ve

├Â─čretmenlerin geli┼čtirebilecekleri davran─▒┼č tarzlar─▒. Hacettepe ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi,

, 52-60.

Aydo─čdu, C. (2015). Science and technology teachersÔÇÖviews about the causes of laboratory accidents.

International Journal of Progressive Education, 11(3), 106-120.

Demir, S., B├Ây├╝k, U. ve Ko├ž, A. (2011). Fen ve teknoloji dersi ├Â─čretmenlerinin laboratuvar ┼čartlar─▒ ve

kullan─▒m─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼čleri ile teknolojik yenilikleri izleme e─čilimleri. Mersin ├ťniversitesi E─čitim

Fak├╝ltesi Dergisi, 7(2), 66-79.

Demirba┼č, M. ve Pekta┼č, H. (2009). ─░lk├Â─čretim ├Â─črencilerinin ├ževre sorunu ile ili┼čkili temel kavramlar─▒

ger├žekle┼čtirme d├╝zeyleri. Necatibey E─čitim Fak├╝ltesi Elektronik Fen ve Matematik E─čitimi Dergisi

(EFMED), 3(2), 195-211.

Erten, S. (2015). 5. S─▒n─▒f fen bilimleri ders kitab─▒. Bilim ve K├╝lt├╝r Yay─▒nlar─▒, Ankara.

G├╝ne┼č, M., ┼×ener, N., Topal Germi, N. ve Can, N. (2013). Fen ve teknoloji dersinde laboratuvar kullan─▒m─▒na

y├Ânelik ├Â─čretmen ve ├Â─črenci de─čerlendirmeleri. Dicle ├ťniversitesi Ziya G├Âkalp E─čitim Fak├╝ltesi

Dergisi, 20, 1-11.

K─▒l─▒├ž, A. ve Seven S. (2007). Konu alan─▒ ders kitab─▒ incelemesi. Ankara: Pegem Yay─▒nc─▒l─▒k.

Koray, ├ľ., Bahad─▒r, H. ve Ge├žgin, F. (2006). Bilimsel s├╝re├ž becerilerinin 9. s─▒n─▒f kimya ders kitab─▒ ve kimya

m├╝fredat─▒nda temsil edilme durumlar─▒. ZK├ť Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 147ÔÇô156.

Kozcu ├çak─▒r, N., ┼×enler, B. ve G├Â├žmen Ta┼čk─▒n, B. (2007). ─░lk├Â─čretim II. kademe ├Â─črencilerinin fen bilgisi

dersine y├Ânelik tutumlar─▒n─▒n belirlenmesi. T├╝rk E─čitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.

Maskan, A. K., Maskan, M. H. ve Atabay, K. (2007). ─░lk├Â─čretim 4. s─▒n─▒f fen ve teknoloji ders kitab─▒n─▒n

de─čerlendirme ├Âl├ž├╝tleri y├Ân├╝nden incelenmesi. D. ├ť. Ziya G├Âkalp E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 9, 22-32.

Tan, M. ve Temiz, B. (2003). Fen ├Â─čretiminde bilimsel s├╝re├ž becerilerinin yeri ve ├Ânemi. Pamukkale

├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 1(13), 89-101.

Tekb─▒y─▒k, A. ve Akdeniz, A. (2008). ─░lk├Â─čretim fen ve teknoloji dersi ├Â─čretim program─▒n─▒ kabullenmeye ve

uygulamaya y├Ânelik ├Â─čretmen g├Âr├╝┼čleri. Necatibey E─čitim Fak├╝ltesi Elektronik Fen ve Matematik

E─čitimi Dergisi (EFMED), 2(2), 23-37.

Y─▒ld─▒z, E., Akp─▒nar, E., Aydo─čdu, B. ve Ergin, ├ľ. (2006). Fen bilgisi ├Â─čretmenlerinin fen deneylerinin

ama├žlar─▒na y├Ânelik tutumlar─▒. T├╝rk Fen E─čitimi Dergisi, 3(2), 2-18.

Y─▒ld─▒r─▒m, A. ve ┼×im┼ček, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri (9. geni┼čletilmi┼č bask─▒).

Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.