ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
MMORPG T├╝r├╝nde Geli┼čtirilen Bir E─čitsel Oyunun Basit Elektrik Devreleri ├ťnitesine Uygulanmas─▒ ve ├çe┼čitli De─či┼čkenler Bak─▒m─▒ndan ─░ncelenmesi | Korkusuz | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

MMORPG T├╝r├╝nde Geli┼čtirilen Bir E─čitsel Oyunun Basit Elektrik Devreleri ├ťnitesine Uygulanmas─▒ ve ├çe┼čitli De─či┼čkenler Bak─▒m─▒ndan ─░ncelenmesi

Mehmet Emin Korkusuz, Ay┼čen Karamete

├ľz


Bu ├žal─▒┼čmada 9. s─▒n─▒f fizik dersi ÔÇťbasit elektrik devreleriÔÇŁ konusunu i├žeren elektroGame e─čitsel MMORPG oyununun; ├Â─črencilerin bilgisayar tutumuna, fizik tutumuna ve ders ba┼čar─▒s─▒na etkisinin incelenmesi ama├žlanm─▒┼čt─▒r. ├çal─▒┼čman─▒n ├Ârneklemini Bal─▒kesir ilinde bir Anadolu Lisesinde ├Â─črenim g├Ârmekte olan 11 k─▒z, 11 erkek ├Â─črenci ile bir Sa─čl─▒k Meslek lisesinde ├Â─črenim g├Ârmekte olan 19 k─▒z ve 5 erkek toplam 48 ├Â─črenci olu┼čturmaktad─▒r. Fizik tutumunu belirlemek amac─▒yla Baykul (1990) taraf─▒ndan matematik dersi i├žin geli┼čtirilen ve Tekmen (2006) taraf─▒ndan fizik dersine uyarlanan tutum ├Âl├že─či kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. Bilgisayara y├Ânelik tutum Loyd ve Gressard (1984) taraf─▒ndan geli┼čtirilen ve ┼×erefhano─člu (2007) taraf─▒ndan yeniden d├╝zenlenen ├Âl├žek ile tespit edilmeye ├žal─▒┼č─▒lm─▒┼čt─▒r. ├ľ─črencilerin basit elektrik devreleri konusundaki ba┼čar─▒lar─▒n─▒ ├Âl├žmek amac─▒yla Pe┼čmanÔÇÖ─▒n (2005) geli┼čtirdi─či ├╝├ž basamakl─▒ test kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. ├ť├ž basamakl─▒ test, 12 soru ile ├Â─črencilerin ba┼čar─▒ puanlar─▒n─▒, cevaplar─▒n─▒ verirken geli┼čtirdikleri d├╝┼č├╝nce bi├žiminin bir kavram yan─▒lg─▒s─▒ olup olmad─▒─č─▒n─▒ ve verdikleri cevab─▒n do─črulu─čuna g├╝venip g├╝venmediklerini ├Âl├žmektedir. ├ľl├žekler uygulama ├Âncesi ├Ân-test, 5 hafta s├╝ren uygulama sonras─▒ son-test olarak ger├žekle┼čtirilmi┼čtir. ├çal─▒┼čma sonunda deney ve kontrol grubu aras─▒nda fizik ba┼čar─▒s─▒ ve bilgisayar tutumu bak─▒m─▒ndan anlaml─▒ fark bulunmam─▒┼č ancak, fizi─če y├Ânelik tutumda deney grubu lehine anlaml─▒ bir fark g├Âzlenmi┼čtir.

Anahtar kelimeler: e─čitsel oyun, MMORPG, basit elektrik devreleri, fizik tutum


Tam Metin:

PDF (78-96)

Referanslar


Aksa├žl─▒o─člu, A., & Y─▒lmaz, B. (2007). ├ľ─črencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalar─▒n─▒n okuma al─▒┼čkanl─▒klar─▒ ├╝zerine etkisi. T├╝rk K├╝t├╝phanecili─či, 21(1), 48-66.

Alessi, S. M., & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: Methods and development (third ed.). Massachusetts: Allyn & Bacon: Needham Heights.

Baykul, Y. (1990). ─░lkokul 5. s─▒n─▒ftan lise ve dengi okullar─▒n son s─▒n─▒flar─▒na kadar matematik ve fen derslerine kar┼č─▒ tutumda g├Âr├╝len de─či┼čmeler ve ├Â─črenci se├žme s─▒nav─▒ndaki ba┼čar─▒ ile ili┼čkili oldu─ču d├╝┼č├╝n├╝len baz─▒ fakt├Ârler. Ankara: ├ľSYM Yay─▒nlar─▒.

Berbero─člu, G., & ├çal─▒ko─člu, G. (1991). T├╝rk├že bilgisayar tutum ├Âl├že─činin yap─▒ ge├žerlili─či. Ankara ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Fak├╝ltesi Dergisi, 24(2), 841-845.

Bilgi, A. (2005). Bilgisayar oyunu oynayan ve oynamayan ilk├Â─čretim ├Â─črencilerinin sald─▒rganl─▒k, depresyon ve yaln─▒zl─▒k d├╝zeylerinin incelenmesi. ─░stanbul: Marmara ├ťniversitesi.

Crawford, C. (1984). Art of computer game design. Osborne: McGraw-Hill.

Deveci, S. E., A├ž─▒k, Y., G├╝lbayrak, C., Demir, A. F., Karada─č, M., & Ko├ždemir, E. (2007). ─░lk├Â─čretim ├Â─črencilerinin cep telefonu, bilgisayar, televizyon gibi elektromanyetik alan olu┼čturan cihazlar─▒ kullan─▒m s─▒kl─▒─č─▒. F─▒rat T─▒p Dergisi, (4)12 279-283.

Duit, R. (1992). Vorste─▒─▒ung und Physiklernen. Physik in der Schule (30), 282-285.

Eow, Y., Ali, W., Mahmud, R., & Baki, R. (2009). Form one studentsÔÇÖ engagement with computer games and its effect on their academic achievement in a Malaysian secondary school. Computers & Education, 1082-1091.

Garris, R., Ahlers, R., & Driskell, J. E. (2002). Games, motivation, and learning:A research and practice model. Simulation & Gaming, 33(4), 441-467.

G├╝ne┼č, H. (2010). Geli┼čtirilen ├ževrimi├ži elektrogame oyununun ilk├Â─čretim 4. basamak bili┼čim teknolojileri dersi ba┼čar─▒s─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Bal─▒kesir ├ťniversitesi, Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Bal─▒kesir Bal─▒kesir.

─░pek, ─░. (2001). Bilgisayarla ├Â─čretim, tasar─▒m, geli┼čtirme ve y├Ântemler. Ankara: T─▒p Teknik Yay─▒nevi.

Kaya, Z. (2005). ├ľ─čretim teknolojileri ve materyal geli┼čtirme. Ankara: Pegema Yay─▒nc─▒l─▒k.

Kiili, K. (2005). Educational Game Design: Experiential gaming model revised. Pori: Tampere University of Technology.

Konuksal, S. (2009, 12 15). B├Âl├╝m sonu canavar─▒. 12 06, 2011 tarihinde Say─▒larla World of Warcraft: http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Sayilarla_World_of_Warcraft-3030.htm adresinden al─▒nd─▒

Kramer, W. (2000a, July). What Makes a Game Good? The Games Journal: http://www.thegamesjournal.com/articles/WhatMakesaGame.shtml adresinden al─▒nm─▒┼čt─▒r

Kula, A. (2005). ├ľ─čretimsel bilgisayar oyunlar─▒n─▒n temel aritmetik i┼člem becerilerinin geli┼čimine etkisi. Ankara: Hacettepe ├ťniversitesi.

Loyd, B., & Gressard, C. (1984). Reliability and factorial validity of computer attitude scales. Educational and Psychological Measurement, 44(2), 501-505.

Malone, T. (1981). What makes computer games fun?. Byte, 6(12), 258-277.

Maroney, K. (2001, May─▒s). My Entire Waking Life. The Games Journal: http://www.thegamesjournal.com/articles/MyEntireWakingLife.shtml adresinden al─▒nm─▒┼čt─▒r

Olusola, O. O., & Rotimi, C.O. (2012). Attitudes of students towards the study of physics in college of education. American International Journal of Contemporary Research, 2(12), 86-89.

Pe┼čman, H. (2005, September). development of a three-tier test to assess ninth grade students' miconceptions about simple electric circuits. Ankara: Middle East Technical University.

Pillay, H. (2002). An investigation of cognitive processes engaged in by recreational computer game players: An implication for skills of the future. Journal of Research on Technology in Education, 34(1), 336ÔÇô350.

Prawat, R. S., & Floden, R. E. (1994). Philosophical perspectives on constructivist views of learning. Educational Psychologist, 29(1), 37-48.

Prensky, M. (2001). Fun, play and games: What makes games engaging. From digital game-based learning. Mark Presnky: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20- %20Digital%20Game-Based%20Learning-Ch5.pdf adresinden al─▒nm─▒┼čt─▒r

Sert, S. (2009). E─čitsel bilgisayar oyunlar─▒n─▒n lise ├Â─črencilerinin internete ili┼čkin bilgi d├╝zeyi performans─▒na etkisi: Quest atlantis ├Ârne─či. Ankara: Hacettepe ├ťniversitesi.

Shaw, A. (2010, 6 10). Aspen Achievement Academy. 7 20, 2011 tarihinde The Most Addictive Types of Video Games: http://www.aspenacademy.com/addictive_games.html adresinden al─▒nd─▒

Suh, S., Kim, S., & Kim, N. (2010). Effectiveness of MMORPG-based instruction in elementary English education in Korea. Journal of Computer Assisted Learning, 6(2), 370-378.

┼×en, A., & ├ç─▒ld─▒r, I. (2006). Lise ├Âgrencilerinin elektrik ak─▒m─▒ konusundaki kavram yan─▒lg─▒lar─▒n─▒n kavram haritalar─▒yla belirlenmesi. Hacettepe ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi (30), 92-101.

┼×erefhano─člu, H. (2007). ─░lk├Â─čretim ikinci kademe ├Â─črencilerinin bilgisayara y├Ânelik tutumlar─▒ ile ├žoklu zeka alanlar─▒n─▒n kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒lmas─▒. Bal─▒kesir: Bal─▒kesir ├ťniversitesi.

Tekmen, S. (2006). Fizik dersinde, bilgisayar destekli e─čitimin ├Â─črencilerin eri┼čisine, derse kar┼č─▒ tutumlar─▒na ve kal─▒c─▒l─▒─ča etkisi. Bolu: Abant ─░zzet Baysal ├ťniversitesi.

Tuan, H. L., Chin, C. C., & Shieh, S. H. (2005). The development of a questionnaire to measure students' motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.

T├ť─░K. (2016, 09 30). Hanelerde Bili┼čim Teknolojileri Kullan─▒m─▒. 2 26, 2017 tarihinde T├╝rkiye ─░statistik Kurumu: http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=60&ust_id=2 adresinden al─▒nd─▒

├ť├žg├╝l, M. (2006). The impact of computer games on studentsÔÇÖ motivation. Ankara: Middle East Technical University.

Vygotsky, L. S., & Rieber, R. W. (1987). The collected works of LS Vygotsky: Volume 1: Problems of general psychology, including the volume Thinking and Speech (Vol. 1). Springer Science & Business Media.

Ward, H. (2004). Pressure politics a game-theoretical ─▒nvestigation of lobbying and the measurement of power. Journal of theoretical politics, 16(1), 31-52.

Ya─č─▒z, E. (2007). ─░lk├Â─čretim ├Â─črencilerinin bilgisayar dersindeki ba┼čar─▒lar─▒ ve ├Âz-yeterlik alg─▒lar─▒ ├╝zerine etkileri. Ankara: Hacettepe ├ťniversitesi.

Y─▒lmaz, H., & ├çava┼č, P. (2007). Fen ├Â─črenimine y├Ânelik motivasyon ├Âl├že─činin ge├žerlik ve g├╝venirlik ├žal─▒┼čmas─▒. Elementary Education Online, 6(3), 430-440.


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.