ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
Ortaokul Matematik ├ľ─čretmenlerinin Problem ├ç├Âzme Stratejilerine ─░li┼čkin G├Âr├╝┼čleri | ├çeker | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

Ortaokul Matematik ├ľ─čretmenlerinin Problem ├ç├Âzme Stratejilerine ─░li┼čkin G├Âr├╝┼čleri

Faysal Çeker, Emre Ev Çimen

├ľz


Bu ara┼čt─▒rmada ama├ž ÔÇťproblem ├ž├Âzme stratejilerinin ortaokul matematik ├Â─čretmenleri taraf─▒ndan kullan─▒l─▒p kullan─▒lmad─▒─č─▒, kullan─▒l─▒yorsa hangilerinin kullan─▒ld─▒─č─▒ ve ├Â─čretmenlerin bu stratejilerle ilgili fark─▒ndal─▒─č─▒n─▒n ne d├╝zeyde oldu─čuÔÇŁ sorular─▒na cevap aramakt─▒r. Ara┼čt─▒rmada nitel ara┼čt─▒rma y├Ântemlerinden durum ├žal─▒┼čmas─▒ deseni kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. Veri toplama amac─▒yla Ankara'n─▒n merkez il├želerinden olan ├çankaya ve Alt─▒nda─č'dan toplam be┼č okul se├žilmi┼č ve her okuldan iki ├Â─čretmen olmak ├╝zere toplam 10 ├Â─čretmen ile g├Âr├╝┼čme ger├žekle┼čtirilmi┼čtir. ├ľ─čretmenlerin problem ├ž├Âzme stratejilerine ili┼čkin g├Âr├╝┼čleri al─▒nan g├Âr├╝┼čmede, giri┼č ve sonu├ž sorular─▒n─▒n oldu─ču iki b├Âl├╝m├╝n yan─▒ s─▒ra her bir stratejiye ait dokuz b├Âl├╝mden olu┼čan bir yar─▒ yap─▒land─▒r─▒lm─▒┼č form kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. Elde edilen bulgular, genel bulgular ve her bir stratejiye ili┼čkin ├Âzel bulgular ┼čeklinde s─▒n─▒fland─▒r─▒larak analiz edilmi┼čtir. Ara┼čt─▒rman─▒n sonucunda ├Â─čretmenlerin derslerinde problem ├ž├Âzme stratejilerini genellikle plans─▒z ve fark─▒nda olmadan kulland─▒klar─▒ ancak ├žo─ču ├Â─čretmenin stratejilerin kuramsal altyap─▒s─▒na sahip olmad─▒─č─▒ tespit edilmi┼čtir. ├ľ─čretmenler baz─▒ stratejileri daha s─▒k kulland─▒klar─▒n─▒, baz─▒lar─▒n─▒ ise ders konular─▒n─▒n ├Âzelliklerinden dolay─▒ daha az kulland─▒klar─▒n─▒ belirtmi┼člerdir. Ayr─▒ca, gen├ž ├Â─čretmenlerin lisans e─čitiminden elde ettikleri bilgileri hat─▒rlayarak stratejilerin bir k─▒sm─▒n─▒ kulland─▒klar─▒; k─▒demli ├Â─čretmenlerin ise stratejileri sahada edindikleri tecr├╝belerine dayanarak kulland─▒klar─▒ de─čerlendirilmi┼čtir.


Tam Metin:

PDF (44-60)

Referanslar


Altun, M. (2005). Matematik ├ľ─čretimi: ─░lk├Â─čretim ─░kinci Kademede (4. Bask─▒). Bursa: Alfa akademi Bas─▒m Yay─▒m Da─č─▒t─▒m.

Altun, M. (2015a), ─░lk├Â─čretim ─░kinci Kademe 6, 7. ve 8. S─▒n─▒flarda Matematik ├ľ─čretimi, Akt├╝el, Bursa.

Altun, M. (2015b), Matematik Uygulamalar─▒, S─▒rad─▒┼č─▒ Problemler, Matematik Okuryazarl─▒─č─▒ Sorular─▒ efemat 5-6, Bursa: Akt├╝el.

Baykul, Y. (2009). ─░lk├Â─čretimde Matematik ├ľ─čretimi: 6 - 8. S─▒n─▒flar. Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nc─▒l─▒k.

Baykul, Y. (2014), Ortaokulda Matematik ├ľ─čretimi, Ankara Pe┬Čgem Akademi.

B├╝y├╝k├Âzt├╝rk, ┼×., K─▒l─▒├ž ├çakmak, E., Akg├╝n, ├ľ.E., Karadeniz, ┼×. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel Ara┼čt─▒rma Y├Ântemleri (19.Bask─▒). Ankara: Pegem Akademi.

G├Âzen, ┼×. (2001). Matematik ve ├ľ─čretimi. ─░stanbul: Evrim Yay─▒nevi.

Kayan, F. ve ├çak─▒ro─člu, E. (2008). ─░lk├Â─čretim matematik ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n matematiksel problem ├ž├Âzmeye y├Ânelik inan├žlar─▒ preserv─▒ce elementary mathemat─▒cs teachersÔÇÖ mathemat─▒cal problem solv─▒ng beliefs. Hacettepe ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, (H. U. Journal of Education) 35: 218-226.

Milli E─čitim Bakanl─▒─č─▒ (MEB). (2013). ─░lk├Â─čretim matematik ├Â─čretim program─▒. Talim ve Terbiye Kurulu Ba┼čkanl─▒─č─▒, Ankara: Milli E─čitim Bakanl─▒─č─▒ Yay─▒nlar─▒.

├ľzmen, Z. M., Ta┼čk─▒n, D., & G├╝ven, B. (2012). ─░lk├Â─čretim 7. s─▒n─▒f matematik ├Â─čretmenlerinin kulland─▒klar─▒ problem t├╝rlerinin belirlenmesi. E─čitim ve Bilim, 37(165).

Posamentier, A.S. ve Krulik, S. (2016). Matematikte Problem ├ç├Âzme: 3-6. S─▒n─▒flar ─░├žin (├çev. L. Akg├╝n, T. Kar ve M. F. ├ľ├žal). Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nc─▒l─▒k.

Polya, G. (1973). How to Solve ─░t: A New Aspect of Mathematical Method (2. Bask─▒). Princeton, New Jersey, USA: Princeton University Pres.

Soylu, Y., & Soylu, C. (2006). Matematik derslerinde ba┼čariya giden yolda problem ├ž├Âzmenin rol├╝. ─░n├Ân├╝ ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 7(11), 97-111.

Verschaffel, L., De Corte, E. (1997). Teaching Realistic Mathematical Modeling in the Elementary School: A Teaching Experiment with Fifth Graders. Journal for Research in Mathematics Education. Vol 28, 577.

Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S.,Van Vaerenbergh, G., Bogaerts, H.& Ratinckx, E. (1999). Learning to Solve Mathematical Application Problems: A Design Experiment with Fifth GradersÔÇŁ, Mathematical Thinking & Learning. Vol 1, 195.

Van De Walle, J. A., Sarp, K. S. ve Bay- Williams, J. M. (2013). ─░lkokul ve Ortaokul Matemati─či: Geli┼čimsel Yakla┼č─▒mla ├ľ─čretim (├çev. Ed. S. Durmu┼č, 7. Bas.). Ankara: Nobel Akademi Yay─▒nc─▒l─▒k.

Y─▒ld─▒zlar, M. ( 2012). Yap─▒land─▒rmac─▒ ├ľ─čretimde Matematik Problemlerini ├ç├Âzebilme Y├Ântemleri (3. Bask─▒). Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nc─▒l─▒k.


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.