ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
─░lk├Â─čretim Fen E─čitiminde Yenilenen ├ľ─čretim Programlar─▒na G├Âre Haz─▒rlanan Doktora Tezlerinin ─░ncelenmesi ├ťzerine Bir ├çal─▒┼čma | ─░din | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

─░lk├Â─čretim Fen E─čitiminde Yenilenen ├ľ─čretim Programlar─▒na G├Âre Haz─▒rlanan Doktora Tezlerinin ─░ncelenmesi ├ťzerine Bir ├çal─▒┼čma

┼×ahin ─░din, Fitnat Kaptan

├ľz


Yenilenen Fen Bilimleri Dersi ├ľ─čretim Programlar─▒n─▒n avantajlar─▒n─▒n ve s─▒n─▒rl─▒l─▒klar─▒n─▒n g├Âr├╝lebilmesi i├žin akademik ├žal─▒┼čmalar ├Ânemli yer tutmaktad─▒r. Bu ara┼čt─▒rman─▒n amac─▒, 2005 Fen ve Teknoloji Dersi ├ľ─čretim Program─▒ ve 2013 Fen Bilimleri Dersi ├ľ─čretim Programlar─▒ ├žer├ževesinde ├╝niversitelerimiz taraf─▒ndan haz─▒rlanan doktora tezlerini ├že┼čitli y├Ânlerden incelemektir. Ara┼čt─▒rmada y├Ântem olarak kaynak taramas─▒ benimsenmi┼čtir. 2004 y─▒l─▒ndan g├╝n├╝m├╝ze kadar ilk├Â─čretim anabilim dallar─▒nda Fen Bilimleri e─čitimi ile ilgili ├žal─▒┼č─▒lm─▒┼č 132 doktora tezi incelenmi┼čtir. Ara┼čt─▒rma kapsam─▒nda, kullan─▒lan anahtar kelimelerin kapsam─▒, hangi ├Â─črenme yakla┼č─▒mlar─▒ ile yap─▒ld─▒klar─▒, hangi ├Â─čretim y├Ântem ve tekniklerinden yararlan─▒ld─▒─č─▒, kullan─▒lan ├Âl├žme ara├žlar─▒, hangi analiz t├╝rlerinin kullan─▒ld─▒─č─▒, elde edilen bulgular─▒n niteli─či gibi parametreler incelenmi┼čtir. ÔÇťFen e─čitimi, fen ve teknoloji, ba┼čar─▒, ├Â─črenme, y├Ântem ve tekniklerÔÇŁ en fazla kullan─▒lan anahtar kelimeler olarak ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. Ara┼čt─▒rma sonucunda ├že┼čitli ├Ânerilere yer verilmi┼čtir.


Tam Metin:

PDF (29-43)

Referanslar


Ayas, A. P. (1995). Fen bilimlerinde program geli┼čtirme ve uygulama teknikleri ├╝zerine bir ├žal─▒┼čma: ─░ki ├ža─čda┼č yakla┼č─▒m─▒n de─čerlendirilmesi. Hacettepe ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 11, 149-155.

Bogdan, R.C. ve Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education. Boston: Pearson Education Inc.

Dindar, H., ve Taneri, A. (2011). MebÔÇÖin 1968, 1992, 2000 ve 2004 y─▒llar─▒nda geli┼čtirdi─či fen programlar─▒n─▒n ama├ž, kavram ve etkinlik y├Ân├╝nden kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒lmas─▒. Kastamonu E─čitim Dergisi, 363-378.

Do─čan, Y. (2010). Fen ve teknoloji dersi program─▒n─▒n uygulanmas─▒ s├╝recinde kar┼č─▒la┼č─▒lan sorunlar. Y├╝z├╝nc├╝ Y─▒l ├ťniversitesi, E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 7(1), 86-106.

Do─čru, M., Gen├žosman, T., Ataalk─▒n, A. N. ve ┼×eker, F. (2012). Fen bilimleri e─čitiminde ├žal─▒┼č─▒lan y├╝ksek lisans ve doktora tezlerinin analizi. T├╝rk Fen E─čitimi Dergisi, 9(1), 49-64.

EC. (2013). Options for strengthening-Responsible Research and Innovation. Eri┼čim adresi: https://ec.europa.eu/research/science-society/document_library/pdf_06/options-for-strengthening_en.pdf

Erdo─čan, M. (2007). Yeni geli┼čtirilen d├Ârd├╝nc├╝ ve be┼činci s─▒n─▒f fen ve teknoloji dersi ├Â─čretim program─▒n─▒n analizi; nitel bir ├žal─▒┼čma. T├╝rk E─čitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 221-254.

E┼č, H. ve Sar─▒kaya, M. (2010). T├╝rkiye ve ─░rlanda fen ├Â─čretimi programlar─▒n─▒n Kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒lmas─▒. ─░lk├Â─čretim Online, 9(3), 1092-1105.

Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi ├ľ─čretimi. An─▒ Yay─▒nc─▒l─▒k, Ankara.

Karasar, N. (2012). Bilimsel Ara┼čt─▒rma Y├Ântemi. Nobel Yay─▒nc─▒l─▒k, 23. Bas─▒m, Ankara.

MEB. (2005). Fen ve Teknoloji Dersi ├ľ─čretim Program─▒, Ankara.

MEB. (2013). ─░lk├Â─čretim kurumlar─▒ fen bilimleri dersi ├Â─čretim program─▒. Ankara: Milli E─čitim Bas─▒mevi.

MEB. (2015). Uluslararas─▒ ├ľ─črenci De─čerlendirme Program─▒, PISA 2015 Ulusal Raporu. Eri┼čim adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2016/12/PISA2015_Ulusal_Rapor1.pdf

MEB. (2016). STEM E─čitimi Raporu. Yenilik ve E─čitim Teknolojileri Genel M├╝d├╝rl├╝─č├╝. Eri┼čim adresi: http://yegitek.meb.gov.tr/STEM_Egitimi_Raporu.pdf

MEB. (2017). ─░lk├Â─čretim ve Orta├Â─čretim ├ľ─čretim Programlar─▒n─▒n G├╝ncellenmesi. Eri┼čim adresi: https://ttkb.meb.gov.tr/www/ilkogretim-ve-ortaogretim-ogretim-programlarinin guncellenmesi/icerik/289#

Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis an expanded source book. California: Sage Publications.

Nistor, A. ve di─č. (2016). Introducing New STEM Topics In The Curriculum. Eri┼čim adresi: file:///C:/Users/%C5%9EAH%C4%B0N/Downloads/Introducing_STEM_topics_in_the_curriculum-SPNE10-final-v2%20(2).pdf

Owen, R. (2012). Respons─▒ble Research And Innovat─▒on: Opt─▒ons For Research And Innovat─▒on Pol─▒cy In The EU. Eri┼čim adresi: https://ec.europa.eu/research/innovation-union/pdf/expert-groups/Responsible_Research_and_Innovation.pdf

Scientix, (2017). Projects. Eri┼čim adresi: http://www.scientix.eu/projects

Y├ľK, (2016). Ulusal Tez Merkezi. Eri┼čim adresi: http://tez2.yok.gov.tr/

├ťnal, S.. ve Co┼čtu, B. ve Karata┼č, F. ├ľ (2004). T├╝rkiyeÔÇÖde fen bilimleri e─čitimi alan─▒ndaki program geli┼čtirme ├žal─▒┼čmalar─▒na genel bir bak─▒┼č. Gazi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 24(2), 183-202.

Y─▒ld─▒r─▒m A., & ┼×im┼ček H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri (7. Bask─▒). Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k.

Y─▒ld─▒r─▒m, A. ve ┼×im┼ček, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara┼čt─▒rma Y├Ântemleri. Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k.


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.