ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
├ťst bili┼č Kavram─▒n─▒n Fen ├ľ─čretiminde Kullan─▒lmas─▒na Y├Ânelik Yap─▒lm─▒┼č ├çal─▒┼čmalar─▒n Lisans├╝st├╝ Tezlere Dayal─▒ Analizi | Sar─▒kahya | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

├ťst bili┼č Kavram─▒n─▒n Fen ├ľ─čretiminde Kullan─▒lmas─▒na Y├Ânelik Yap─▒lm─▒┼č ├çal─▒┼čmalar─▒n Lisans├╝st├╝ Tezlere Dayal─▒ Analizi

Emine Sar─▒kahya

├ľz


Bu ├žal─▒┼čman─▒n amac─▒; ├╝st bili┼č kavram─▒n─▒n fen ├Â─čretiminde kullan─▒lmas─▒na y├Ânelik yap─▒lm─▒┼č lisans├╝st├╝ tezlerin analizini yaparak, fen ├Â─čretiminde ├╝st bili┼č kavram─▒n─▒n kullan─▒m durumunu ortaya koymakt─▒r. Nitel ara┼čt─▒rma yakla┼č─▒m─▒ benimsenerek ger├žekle┼čtirilen ara┼čt─▒rman─▒n verileri dok├╝man incelemesi yoluyla elde edilmi┼čtir. Ara┼čt─▒rma verileri Y├ľK (Ulusal Tez Merkezi) veri taban─▒ndan elde edilen lisans├╝st├╝ tezlerle s─▒n─▒rland─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Ara┼čt─▒rman─▒n evrenini, konu b├Âl├╝m├╝ bili┼č ├╝st├╝, ├╝st bili┼č, bili┼č ├Âtesi, y├╝r├╝t├╝c├╝ bili┼č, bili┼čsel ├╝st├╝, bilin├ž ├Âtesi, ileri bili┼č, bili┼č bilgisi ve bili┼čsel fark─▒ndal─▒k olarak dizginlenen lisans├╝st├╝ e─čitim tezleri olu┼čturmaktad─▒r. Ara┼čt─▒rman─▒n ├Ârneklemine, fen ├Â─čretiminde yap─▒lm─▒┼č toplam 24 y├╝ksek lisans, 11 doktora tezi olmak ├╝zere toplam 35 lisans├╝st├╝ tez d├óhil edilmi┼čtir. Dok├╝man analizi sonucunda elde edilen bulgulara g├Âre; ├žo─čunlukla deneysel ├žal─▒┼čmalar─▒n yap─▒ld─▒─č─▒, ├Ârneklem grubunun ise 7. s─▒n─▒f ortaokul ├Â─črencileri ve fen bilgisi ├Â─čretmen adaylar─▒ndan olu┼čtu─ču g├Âr├╝lm├╝┼čt├╝r. ├çal─▒┼čmalar─▒n ├╝st bili┼č fark─▒ndal─▒k ve becerileri artt─▒rmak amac─▒yla yap─▒ld─▒─č─▒ ve yap─▒lan etkinliklerin sonucunda ama├žlar─▒n ger├žekle┼čti─či g├Âr├╝lm├╝┼čt├╝r.



Tam Metin:

PDF (1-20)

Referanslar


Ak├žam, S. (2012). ─░lk├Â─čretim 6, 7 ve 8. s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin bili┼č ├╝st├╝ fark─▒ndal─▒k d├╝zeylerinin incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Dokuz Eyl├╝l ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░zmir

Akyol, G. (2009). The contribution of cognitive and metacognitive strategy use to seventh grade studentsÔÇÖ science achievement. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Social Sciences Of Middle East Technical University, Ankara

Alemdar, A. (2009). Bili┼č ├╝st├╝ beceri e─čitiminin fen bilgisi ├Â─črencilerinin ba┼čar─▒lar─▒na, kavram kazan─▒mlar─▒na, kavramlar─▒n─▒n s├╝reklili─čine ve transferine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Marmara ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░stanbul

Altunsoy, S. (2012). Fen ve teknoloji ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n ├╝st bili┼čsel stratejileri kullanmalar─▒n─▒n ├Âzel g├Ârelilik teorisi konusundaki ba┼čar─▒lar─▒ ve kuantum fizi─čine y├Ânelik tutumlar─▒ ├╝zerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Arslan, S. (2014). ├ťst bili┼čsel ├Â─čretim stratejilerinin fen ve teknoloji dersinde ├Â─črencilerin ├╝st bili┼či y├Ânetme, ├Âz d├╝zenleme becerilerine ve akademik ba┼čar─▒lar─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara.

Ataalk─▒n, A. N. (2012). ├ťst bili┼čsel ├Â─čretim stratejilerine dayal─▒ ├Â─čretimin ├Â─črencilerin ├╝st bili┼čsel fark─▒ndal─▒k ve becerisine, akademik ba┼čar─▒ ile tutumuna etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Akdeniz ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝, Antalya.

Atay, A. D. (2014). Ortaokul ├Â─črencilerinin fen ├Â─črenmeye y├Ânelik motivasyon d├╝zeylerinin ve ├╝st bili┼čsel fark─▒ndal─▒klar─▒n─▒n incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č Y├╝ksek Lisans Tezi). Adnan Menderes ├ťniversitesi Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ayd─▒n

Ayazg├Âk, B. (2013). Basit makineler konusunun dayand─▒─č─▒ fizik ilkeleri hakk─▒ndaki ilk├Â─čretim 7.s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin akademik ba┼čar─▒ d├╝zeyleri ile bili┼č ├Âtesi fark─▒ndal─▒k d├╝zeylerinin incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č Y├╝ksek Lisans Tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Ayd─▒n, ├ľ. (2013). Fen ve teknoloji ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n e─čitiminde argumantasyonun (tart─▒┼čma teorisinin) etkilili─či. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Hacettepe ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝, Ankara

Ba─č├žeci, B., D├Â┼č, B. & Sar─▒ca, R. (2011). ─░lk├Â─čretim ├Â─črencilerinin ├╝st bili┼čsel fark─▒ndal─▒k d├╝zeyleri ile akademik ba┼čar─▒s─▒ aras─▒ndaki ili┼čkinin incelenmesi/an analysis of metacognitive awareness levels and academic achievement of primary school students. Mustafa Kemal ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝ Dergisi, 8(16), 551-566

Bal─▒m, A, G., Kesercio─člu, T., Evrekli, E. & ─░nel, D. (2009). Fen ├Â─čretmen adaylar─▒na y├Ânelik yap─▒land─▒rmac─▒ yakla┼č─▒m g├Âr├╝┼č ├Âl├že─či: bir ge├žerlilik ve g├╝venirlik ├žal─▒┼čmas─▒. ─░n├Ân├╝ ├ťniversitesi E─čitim Fak├╝ltesi Dergisi, 10(1), 79-92.

Bowen, A. G. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.

Bozan, M. (2008). Problem ├ž├Âzme etkinliklerinin 7. s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin bas─▒n├ž konusu ile ilgili ba┼čar─▒, tutum ve ├╝st bili┼č becerilerinin geli┼čimine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Bal─▒kesir ├ťniversitesi Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Bal─▒kesir.

B├╝y├╝k├Âzt├╝rk, ┼×. & Arkada┼člar─▒ (2015). Bilimsel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri (19. bask─▒). Ankara: Pegem Akademi.

├çakar, E. (2013). Fen ve teknoloji dersinde ara┼čt─▒rmaya dayal─▒ ├Â─črenmenin ├Â─črencilerin eri┼čilerine, kavram ├Â─črenmelerine, ├╝st bili┼č fark─▒ndal─▒klar─▒na ve fen ve teknoloji dersine y├Ânelik tutumlar─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Ege ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝, ─░zmir

├çak─▒r, B. (2011). Pre-service science teachersÔÇÖ metacognition in a science laboratory course with metacognitively oriented learning environment. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Social Sciences of Middle East Technical University, Ankara

├çavu┼č, E. (2015). Fen ve teknoloji dersinde fen g├╝nl├╝─č├╝ kullan─▒m─▒n─▒n ilk├Â─čretim ├Â─črencilerinin bili┼č ├╝st├╝ fark─▒ndal─▒k ve akademik ba┼čar─▒s─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Ad─▒yaman ├ťniversitesi Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ad─▒yaman

├çetinkaya, G. (2012). Investigation of the relationship between pre-service science teachersÔÇÖ understandings of nature of science and their personal characteristics. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Social Sciences of Middle East Technical University, Ankara

Demirci, E. (2016). ─░lk├Â─čretim 7. s─▒n─▒f fen ve teknoloji dersi ya┼čam─▒m─▒zdaki elektrik ├╝nitesinde ├Â─črenci g├╝nl├╝klerinin kullan─▒m─▒n─▒n ├Â─črencilerin ├╝st bili┼čsel beceri geli┼čimine ve ba┼čar─▒lar─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Pamukkale ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Denizli

Demirci, N. (2015). Fen bilimleri dersinde ├╝st bili┼čsel ara┼čt─▒rmaya dayal─▒ ├Â─črenmenin d├Ârd├╝nc├╝ s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin bilimsel s├╝re├ž becerilerine, akademik ba┼čar─▒lar─▒na ve ├╝st bili┼čsel s├╝re├žlerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Adnan Menderes ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝, Ayd─▒n

Duru, M. K. (2007). ─░lk├Â─čretim fen bilgisi dersinde beyin f─▒rt─▒nas─▒ ile ├Â─čretimin ba┼čar─▒ya, kavram ├Â─črenmeye ve bili┼č├╝st├╝ becerilere etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Marmara ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░stanbul

Gelen, ─░. (2004). ÔÇťBili┼čsel fark─▒ndal─▒k stratejilerinin T├╝rk├že dersine ili┼čkin tutum, okudu─čunu anlama ve kal─▒c─▒l─▒─ča etkisiÔÇŁ, XIII. Ulusal E─čitim Bilimleri Kurultay─▒, 6-9 Temmuz 2004 ─░n├Ân├╝ ├ťniversitesi, E─čitim Fak├╝ltesi, Malatya

G├Â├žer, T. (2014). Fen bilgisi ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n ├╝st bili┼čsel fark─▒ndal─▒klar─▒ ile mant─▒ksal d├╝┼č├╝nme becerileri ve akademik ba┼čar─▒lar─▒ aras─▒ndaki ili┼čkinin ara┼čt─▒r─▒lmas─▒. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Kara├žam, S. (2009). ├ľ─črencilerin kuvvet ve hareket konular─▒ndaki kavramsal anlamalar─▒n─▒n ve soru ├ž├Âz├╝m├╝nde kulland─▒klar─▒ bili┼čsel ve ├╝st bili┼čsel stratejilerin soru tipleri dikkate al─▒narak incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Kaya, S. (2013). ─░┼čbirlikli ├Â─črenme ve akran de─čerlendirmenin akademik ba┼čar─▒, bili┼č ├╝st├╝ yeti ve yard─▒m davran─▒┼člar─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Cumhuriyet ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Sivas

K─▒l─▒n├ž, M. & Do─čan, A. (2014). Ortaokul 7. ve 8. s─▒n─▒f ├Â─črencilerinin internet ba─č─▒ml─▒l─▒─č─▒ ile bili┼č ├╝st├╝ fark─▒ndal─▒klar─▒n─▒n ├že┼čitli de─či┼čkenler a├ž─▒s─▒ndan incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1385-1396

Ko├ž, S. (2013). ─░lk├Â─čretim 6.s─▒n─▒f fen ve teknoloji dersinde basamakl─▒ ├Â─čretim program─▒ uygulamas─▒n─▒n ├Â─črencilerin bili┼č ├Âtesi fark─▒ndal─▒klar─▒na ve problem ├ž├Âzme becerilerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). ─░n├Ân├╝ ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Malatya

Kumlu, G. (2012). Alternatif kavramlara sahip fen ve teknoloji ├Â─čretmen adaylar─▒nda fen metinlerini okurlarken aktif hale gelen bili┼čsel ve ├╝st bili┼čsel stratejiler. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Meb (2013). ─░lk├Â─čretim kurumlar─▒ (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi ├Â─čretim program─▒ (3., 4., 5., 6., 7. ve 8. s─▒n─▒flar).

Oktay Esen, S. (2014). Teknoloji destekli beyin temelli ├Â─črenmenin ├Â─črencilerin akademik ba┼čar─▒lar─▒, hat─▒rlama d├╝zeyleri ve ├╝st bili┼čsel fark─▒ndal─▒k d├╝zeylerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Amasya ├ťniversitesi Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Amasya

Olgun, A. (2006). Bilgisayar destekli fen bilgisi ├Â─čretiminin ├Â─črencilerin fen bilgisi tutumlar─▒, bili┼č ├╝st├╝ becerileri ve ba┼čar─▒ya etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č Y├╝ksek lisans tezi). Osmangazi ├ťniversitesi Fen Bilimleri Enstit├╝s├╝, Eski┼čehir

Ol─čun, M. (2011). ─░lk├Â─čretim 4. s─▒n─▒f fen ve teknoloji dersinde ├Âz ve akran de─čerlendirme uygulamalar─▒n─▒n yer ald─▒─č─▒ i┼čbirlikli ├Â─črenme y├Ânteminin ├Â─črencilerin ba┼čar─▒, tutum ve bili┼č ├╝st├╝ becerilerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č Y├╝ksek Lisans Tezi). Dokuz Eyl├╝l ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░zmir

├ľzdemir, N. (2015). Fen ├Â─čretiminde yans─▒t─▒c─▒ yazma etkinliklerinin ├Â─črencilerin ├╝st bili┼č becerilerine ve duyu┼čsal de─či┼čkenlere etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Dokuz Eyl├╝l ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░zmir

├ľzkaya, A. (2013). ├ťst bili┼čsel ve internet tabanl─▒ ├╝st bili┼čsel ├Â─čretim y├Ântemlerinin ├Â─črencilerin h├╝cre b├Âl├╝nmesi ve kal─▒t─▒m konusundaki ba┼čar─▒lar─▒na, tutumlar─▒na ve ├╝st bili┼čsel d├╝┼č├╝nme d├╝zeylerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

├ľzsoy, G. (2007). ─░lk├Â─čretim be┼činci s─▒n─▒fta ├╝st bili┼č stratejileri ├Â─čretiminin problem ├ž├Âzme ba┼čar─▒s─▒na etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim, Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

├ľzsoy, G. (2008). ├ťst bili┼č. E─čitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740

├ľzt├╝rk, A. (2009). Fizik Problemlerini ├ž├Âzmede y├╝ksek ve d├╝┼č├╝k ba┼čar─▒l─▒ fen ve teknoloji ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n fizik problem ├ž├Âzme s├╝re├žlerinin bili┼čsel fark─▒ndal─▒k a├ž─▒s─▒ndan incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č Y├╝ksek Lisans Tezi). ├çukurova ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝, Adana.

├ľzt├╝rk, N. (2011). Investigating pre-service science teachersÔÇÖ informal reasoning, epistemological beliefs and metacognitive awareness regarding socioscientific issues: a case for nuclear power plant construction. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Social Sciences of Middle East Technical University, Ankara

Pehlivanlar, E. (2005). ─░lk├Â─čretim 6. s─▒n─▒f ÔÇťcanl─▒n─▒n yap─▒s─▒na yolculukÔÇŁ ├╝nitesinde ├Ârnek olay y├Ânteminin ba┼čar─▒ya, hat─▒rlamaya ve bili┼č├╝st├╝ becerilerin geli┼čimine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Marmara ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░stanbul

Polat, S. (2010). ─░lk├Â─čretim be┼činci s─▒n─▒fta fen ve teknoloji dersinde ├╝stbili┼č stratejilerine dayal─▒ ├Â─čretim uygulamas─▒n─▒n, ├Â─črenci eri┼čilerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Sel├žuk ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Konya

Sar─▒, S. (2015). ─░lkokul 4. s─▒n─▒fta fen bilimleri dersinde ├╝stbili┼č stratejilerine dayal─▒ ├Â─čretim uygulamas─▒n─▒n ├Â─črenci eri┼čilerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Dumlup─▒nar ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, K├╝tahya

┼×ahin, S. (2015). Fen bilgisi ├Â─čretmen adaylar─▒n─▒n bili┼č├╝st├╝ fark─▒ndal─▒k d├╝zeyleri ile problem ├ž├Âzme becerilerinin incelenmesi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Gazi ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, Ankara

Tucel, S. A. (2016). Exploring the effects of science writing heuristic (swh) approach on the eighth grade studentsÔÇÖ achievement, metacognition and epistemological beliefs. (Yay─▒mlanmam─▒┼č y├╝ksek lisans tezi). Social Sciences of Middle East Technical University, Ankara

Tunca, N. & Alk─▒n-┼×ahin, S. (2014). ├ľ─čretmen adaylar─▒n─▒n bili┼č├Âtesi (├╝st bili┼č) ├Â─črenme stratejileri ile akademik ├Âz yeterlik inan├žlar─▒ aras─▒ndaki ili┼čki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56

Tuncer, M. & Kaysi, F. (2013). ├ľ─čretmen adaylar─▒n─▒n ├╝st bili┼č d├╝┼č├╝nme becerileri a├ž─▒s─▒ndan de─čerlendirilmesi. Turkish Journal of Education, 2(4), 44-54

Ulu, C. (2011). Fen ├Â─čretiminde ara┼čt─▒rma sorgulamaya dayal─▒ bilim yazma arac─▒ kullan─▒m─▒n─▒n kavramsal anlama, bilimsel s├╝re├ž ve ├╝stbili┼č becerilerine etkisi. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Marmara ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░stanbul

Y─▒ld─▒r─▒m, A. & ┼×im┼ček, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel ara┼čt─▒rma y├Ântemleri (9. geni┼čletilmi┼č bask─▒). Ankara: Se├žkin Yay─▒nc─▒l─▒k

Y─▒ld─▒z, E. (2008). 5E modelinin kullan─▒ld─▒─č─▒ kavramsal de─či┼čime dayal─▒ ├Â─čretimde ├╝st bili┼čin etkileri: 7. s─▒n─▒f kuvvet ve hareket ├╝nitesine y├Ânelik bir uygulama. (Yay─▒mlanmam─▒┼č doktora tezi). Dokuz Eyl├╝l ├ťniversitesi E─čitim Bilimleri Enstit├╝s├╝, ─░zmir


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.