ankara šocuk endokrin ankara šocuk endokrinoloji doktorlarř
├çoklu Zek├ó Kuram─▒ Temelli Fen Bilimleri Dersi Ve Uygulamalar─▒na ─░li┼čkin ├ľ─čretmen G├Âr├╝┼čleri | ├çelik Karacal─▒ | Eski┼čehir Osmangazi ├ťniversitesi T├╝rk D├╝nyas─▒ Uygulama ve Ara┼čt─▒rma Merkezi E─čitim Dergisi

├çoklu Zek├ó Kuram─▒ Temelli Fen Bilimleri Dersi Ve Uygulamalar─▒na ─░li┼čkin ├ľ─čretmen G├Âr├╝┼čleri

K├╝bra ├çelik Karacal─▒, ├ľzden Tezel

├ľz


Bu ├žal─▒┼čma, fen bilimleri ├Â─čretmenlerinin; ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒ temel alan uygulamalar─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼člerini tespit etmek amac─▒yla yap─▒lm─▒┼čt─▒r. Ayr─▒ca ├žal─▒┼čmada, ├Â─čretmenlerin ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒n uygulanmas─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼čleri ile ki┼čisel ├Âzellikleri aras─▒nda anlaml─▒ bir farkl─▒la┼čma olup olmad─▒─č─▒ ara┼čt─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Ara┼čt─▒rman─▒n ├Ârneklemini; Eski┼čehir ilindeki Milli E─čitim M├╝d├╝rl├╝─č├╝ÔÇÖne ba─čl─▒ ortaokullarda g├Ârev yapan fen bilimleri ├Â─čretmenleri olu┼čturmaktad─▒r. Fen bilimleri ├Â─čretiminde ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒n uygulanmas─▒ ile ilgili ├Â─čretmen g├Âr├╝┼člerinin tespiti i├žin ├ťnal (2009) taraf─▒ndan geli┼čtirilen ÔÇť├çoklu Zek├ó Kuram─▒n─▒n Uygulanmas─▒na ─░li┼čkin ├ľ─čretmen G├Âr├╝┼čleri ├ľl├že─či (├çZKU─░├ľG)ÔÇŁ, ki┼čisel ├Âzelliklerin belirlenmesi amac─▒yla ÔÇťki┼čisel bilgi formuÔÇŁ kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. ┬áVerilerin analizinde, ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒ temel alan fen bilimleri uygulamalar─▒na ili┼čkin ├Â─čretmen g├Âr├╝┼člerinin tespiti i├žin; aritmetik ortalama, standart sapma de─čerleri hesaplanm─▒┼č; gruplar aras─▒ farkl─▒l─▒klar─▒ belirlemek amac─▒yla normal da─č─▒l─▒m testi, t-testi, varyans ve post hoc analizi kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. Ara┼čt─▒rma bulgular─▒na g├Âre ├Â─čretmenlerin ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒n uygulanmas─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼čleri aras─▒nda; cinsiyet, mezun oldu─ču fak├╝lte ve derece t├╝r├╝, dersine girdi─či s─▒n─▒flardaki ├Â─črenci say─▒s─▒, k─▒dem y─▒l─▒ ve toplam y├Âneticilik y─▒l─▒na g├Âre gruplar aras─▒nda anlaml─▒ farkl─▒l─▒k saptanmam─▒┼č ancak, g├Ârev yapt─▒─č─▒ okuldaki ├╝nvan─▒na g├Âre anlaml─▒ farkl─▒l─▒k g├Âr├╝lm├╝┼čt├╝r. Ayr─▒ca ara┼čt─▒rma bulgular─▒na g├Âre, fen bilimleri ├Â─čretmenlerinin ├žoklu zek├ó kuram─▒n─▒n uygulanmas─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼člerinin; ├žoklu zek├ó kuram─▒ ile ilgili bilgi kaynaklar─▒ndan olan kitap, bro┼č├╝r, seminer, makale, hizmet ├Âncesi e─čitim ve hizmet i├ži e─čitimden yararlanma durumuna g├Âre anlaml─▒ farkl─▒l─▒k saptanmam─▒┼čt─▒r.


Tam Metin:

PDF (61-77)

Referanslar


A├ž─▒kg├Âz, K. ├ť. (2011). Aktif ├ľ─črenme. 12. Bask─▒, ─░zmir: Bili┼č Yay─▒nlar─▒

Armstrong, T. (2009). Multiple Intelligences in the Classroom (Third Edition). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.

Bümen, N. T. (2005). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

B├╝men, N. T. (2010). E─čitimde Yeni Y├Ânelimler. (Ed: Demirel, ├ľ.) 4.Bask─▒, Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nlar─▒.

Demirel, ├ľ. (2010) E─čitimde Program Geli┼čtirme. 12. Bask─▒, Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nlar─▒.

Ebenezer, Jazlin ve S. M. Haggerty. (1999). Becoming a Secondary School Science Teacher. Merrill Pres.

Gardner, H. (1993). Multiple intelligences the theory in practise. New York: Basic Books.

Gardner, H. (1999) The Disciplined Mind. New York: Simon and Schuster.

Kalayc─▒, ─░. (2009). Fen ve teknoloji dersinde ├žoklu zek├ó kuram─▒ uygulamalar─▒n─▒n s─▒n─▒f ├Â─čretmeni g├Âr├╝┼člerine g├Âre de─čerlendirilmesi (Y├╝ksek lisans tezi). Adnan Menderes ├ťniversitesi, Ayd─▒n.

K├Âyc├╝, E. (2007). Ara┼čt─▒rma modelleri. http://www2.aku.edu.tr/~gocak/2007dersnot egitim bilimleri/arastirmamodelleri.pdfÔÇÖden al─▒nm─▒┼čt─▒r.

McCoog, I.J. (2010). The existential learner, The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 83(4):126-128.

Ozan,C., Ta┼čg─▒n, A.Bay, E.Kaya, H.─░. (2013). S─▒n─▒f ├Â─čretmenlerinin ├žoklu zeka kuram─▒na ili┼čkin g├Âr├╝┼člerinin ├že┼čitli de─či┼čkenler a├ž─▒s─▒ndan incelenmesi, T├╝rk E─čitim Bilimleri Dergisi. 11(3), 301-322.

├ľzden, Y. (2010) ├ľ─črenme ve ├ľ─čretme. 10. Bask─▒, Ankara: PegemAkademi Yay─▒nlar─▒.

Saban, A. (2005). ├çoklu Zek├ó Teorisi ve E─čitim. Ankara: Nobel Yay─▒n Da─č─▒t─▒m.

Saban, A. (2009) ├ľ─črenme ├ľ─čretme S├╝reci Yeni Teori ve Yakla┼č─▒mlar. 5. Bask─▒, Ankara: Nobel Yay─▒nlar─▒.

San, ─░. ve G├╝lery├╝z, H. (2004). Yarat─▒c─▒ E─čitim ve ├çoklu Zek├ó Uygulamalar─▒. Ankara: Art─▒m Yay─▒nlar─▒.

Sarg─▒n, T. (2016). Hayat Bilgisi Dersi ├ľ─črenme Ortamlar─▒na ├çoklu Zeka Kuram─▒n─▒n M├╝ziksel Zeka Alan─▒n─▒ Eklemlemek: Bir Eylem Ara┼čt─▒rmas─▒ (Y├╝ksek lisans tezi). Marmara ├ťniversitesi, ─░stanbul.

Temur, ├ľ. D. (2011). ├ľ─črenme ├ľ─čretme Kuram ve Yakla┼č─▒mlar─▒. (Ed: B├╝y├╝alan Filiz, S) 1. Bask─▒, Ankara: Pegem Akademi Yay─▒nlar─▒.

Uludere, C. (2016). Beden E─čitimi ve Spor ├ľ─čretmenlerinin G├Âr├╝┼člerine G├Âre Okul Ortam─▒nda ├çoklu Zek├ó Modeline ─░li┼čkin Uygulamalar─▒n De─čerlendirilmesi (Y├╝ksek lisans tezi). Marmara ├ťniversitesi, ─░stanbul.

Ulusoy, ─░. M. (2012). Yeni Orta├Â─čretim Matematik Program─▒ Kapsam─▒nda Orta├Â─čretim Matematik ├ľ─čretmenlerinin ├çoklu Zek├ó Kuram─▒ Uygulamalar─▒na ─░li┼čkin G├Âr├╝┼čleri (Y├╝ksek lisans tezi). ─░n├Ân├╝ ├ťniversitesi, Malatya.

├ťnal, A. (2009). ─░lk├Â─čretim Fen ve Teknoloji ├ľ─čretmenlerinin ├çoklu Zek├ó Kuram─▒n─▒n Uygulanmas─▒na Y├Ânelik G├Âr├╝┼čleri (Y├╝ksek lisans tezi). Gazi ├ťniversitesi, Ankara.

Y─▒ld─▒z, D. (2009). ─░lk├Â─čretim ─░kinci Kademe ├ľ─čretmenlerinin ├çoklu Zek├ó Kuram─▒na Dair G├Âr├╝┼člerinin De─čerlendirilmesi (Y├╝ksek lisans tezi). Beykent ├ťniversitesi, ─░stanbul.


Refback'ler

  • ┼×u halde refbacks yoktur.